Cum să faci să nu te mai afecteze stresul?

Pentru a avea alte rezultate decât ai avut pănă atunci, trebuie să faci altceva decât pănă la acel moment. A rezumat Anca Alina Ionescu, fondatoarea programului Tânăr și Sănătos mesajul lui Tony Robbins. Prin seminarul ținut la Timișoara zilele trecute, nu a făcut altceva decât să ofere auditoriului un GHID HOLISTIC pentru a scăpa de această stare de dezechilibru pe care o numim STRES. Toate în manieră interactivă, degajată, într-un seminar de 3 ore.

În orice proces de transformare, prima etapă este cea a conștientizării problemei și a nevoii de schimbare. Apoi apare dorința de a ajunge unde ne dorim iar pentru a călca pe o altă cărare, care duce spre acest țel, este nevoie înainte de toate de educarea propriei persoane în această direcție. Aplicarea cunoștințelor în vederea schimbării este esențială și SE FACE PAS CU PAS.

Stresul afectează creierul și organismul uman. La fel cum am scris și noi în articolul de blog De ce stresul poate fi periculos și ce poți face, în care am arătat mecanismul de declanșare al stresului acut și instalarea stresului cronic, Anca Alina Ionescu a punctat acele zone care pot  fi afectate în urma negestionării corespunzătoare a stresului, cum sunt: memoria, sistemul cardio-vascular, sistemul imunitar, gastric, sistemul reproducător, muscular, articulațiile, inclusiv pielea.  Deci, miza este mare!

Iată un fragment:

Și cum să faci să nu te mai afecteze stresul? Folosește uneltele sau metodele următoare pentru a gestiona reacția la factorii stresori, ca:

  1. Metoda ESAA (E-evită, S-schimbă, A-ajustează și adaptează, A – acceptă) – aplicabilă pentru factorii predictibili din viața noastră – se referă în principal la gestionarea mai bună a stresului printr- o abordare diferită a lucrurilor.

Această secțiune cuprinde și gândirea pozitivă, schimbarea de perspectivă asupra lucrurilor, descoperirea părților pozitive inclusiv în lucruri aparent negative, schimbarea de paradigmă.

A ierta pe alții dar și pe noi înșine, așa cum susțin și psihologii, este un lucru esențial pentru liniștea noastră interioară , sănătatea noastră mental-emoțională. Iertarea este o metodă de eliberare a energiilor negative care ne pot ține în capcană și astfel ne distrug sănătatea.

  1. Alocă-ți timp pentru distracție și relaxare – activitățile care ne destresează, recreative trebuiesc incluse conștient în programul nostru cotidian.

Munca concentrată trebuie intercalată cu pauze totale, fără aceasta organismul nu se poate reechilibra.

Zâmbetul, râsul este benefic.

Somnul de 7-9 ore este esențial, în această perioadă având loc regenerarea completă a organismului și eliminarea toxinelor acumulate în creier.

Mișcarea de asemenea este esențială.

Meditația, prin concentrarea pe respirație, este și ea o formă de liniștire a minții.

 

Aromaterapia prin puterea uleiurilor esențiale din plante este deasemenea o metodă eficientă de relaxare și vindecare. Multe plante aromatice au capacitate de calmare și relaxare, acționând puternic asupra emoțiilor, dar poate cea mai cunoscută și îndrăgită dintre ele este lavanda. Aceasta acționează asupra sistemului nervos central, aducând alinare atât în probleme de insomnie cât și în stres, nervozitate și anxietate. Uleiul esențial din lavandă, prin inhalare, reducând nivelul cortisolului din sânge, relaxează și acționează și ca și hipotensor.

Fragment:

    

         3. Introdu în alimentație alimentele cu efect adaptogen cum sunt:

ginsengul, care are acțiune asupra glandelor suprarenale  secretoare de adrenalină și cortisol, ashwaghandha, rhodiola rosea,  busuiocul etc.

        4. Solicită sprijin – de la persoane apropiate ție ca familia sau prietenii, de la mentori sau coach, de la persoane abilitate cum sunt psihologii sau terapeuții

        5. Schimbă modul de gândire în sensul de concentrare pe soluție și nu pe problemă. Flexibilitatea este mai importantă decât perfecțiunea.

Prin acest articol am dorit să facem doar un rezumat al ideilor prețioase enunțate la seminar,  acordându-vă doar o gustare dintr-o experiență la care și voi puteți participa!

Vă mulțumim Tânăr și Sănătos și Check Out Timișoara-Capitala Tineretului  că am putut contribui la acest seminar cu produsele Lavandair. A fost o onoare să susținem un eveniment care are ca scop educarea oamenilor spre a ajunge la nivele mai ridicate  în dezvoltare personală, în obținerea unei sănătăți mai bune și a unei stări de bine!